{ "type": "identify", "data": { "id":"None", "user": { "email": "d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e", "signupDate": "", "gender": "", "permission": "no" } } }
{ "type": "pageViewed", "data": "" }
{ "type": "gtmStart" }
CYBER MONDAY kortingen tot -60% op geselecteerde artikelen - geldig bij aankoop van minimum 2 artikelen
✓Gratis levering vanaf € 49,95 ✓30 dagen bedenktijd ✓Gratis retour

DUURZAME MERKEN

Have a big impact by making a little impact!

SUSTAINABLE BRANDS VAN A TOT Z

Door duurzame kleding te kiezen, kan je bijdragen aan een betere wereld. En die mogelijkheid willen wij bij The Fashion Store makkelijker maken. Duurzaam kan zijn: biokatoen of tencel, minder gebruik van chemicaliën, minder waterverbruik, gerecycleerde vezels, ... Je vindt alle info op de labels van de kledij. Je beslist natuurlijk helemaal zelf wat je koopt en hoe duurzaam je wil zijn. Maar we zijn ervan overtuigd dat we allemaal samen met kleine inspanningen een grote positieve impact kunnen hebben. Ontdek hier alle initiatieven die onze merken nemen om sustainable fashion tot bij jou te brengen.

Brax

Brax

Garcia

Garcia

Guess

Guess

Levi’s

Levi’s

Liu Jo

Liu Jo

MAC

MAC

Mango

Mango

S.Oliver

S.Oliver

Terre Bleue

Terre Bleue

Tommy Jeans

Tommy Jeans

Vero Moda

Vero Moda

Vila

Vila

Tom Tailor

Tom Tailor

State of Art

State of Art

Fynch Hatton

Fynch Hatton

Only

Only

BRAX

BLUE PLANET


Alle duurzame producten van BRAX worden gebundeld onder de naam Blue Planet. Deze producten zijn gemaakt van duurzame grondstoffen of via milieuvriendelijke productieprocedures. Blue Planet wordt ondersteund door een reeks erkende normen, kwaliteitskeurmerken en certificeringen. Deze kledingstukken zijn dus goed voor mens en milieu, én altijd stijlvol.


SEAQUAL INITIATIVE


BRAX werkt samen met SEAQUAL INITIATIVE om zo mee te helpen om de oceanen proper te houden en actie te voeren tegen zwerfvuil. SEAQUAL INITIATIVE werkt samen met de afvalbeheer- en recyclingindustrie om zwerfvuil op zee om te zetten in Upcycled Marine Plastic, zodat toonaangevende merken en fabrikanten inspirerende duurzame producten kunnen maken.

Ontdek Brax >

GARCIA

GARCIA FAMILY


In 2013 besloot Garcia om enkel nog maar samen te werken met leveranciers die hun gedragscode ondertekenen. Eenmaal deze ondertekend is, behoren de leveranciers toe tot Garcia Family. Deze code zorgt ervoor dat Garcia enkel nog samenwerkt met leveranciers die geen mensenrechten schenden, werken in goede arbeidsomstandigheden, deftige lonen uitdelen, en die de gezondheid, veiligheid en het milieu beschermen.


THE DUTCH COVENANT


Garcia ondertekende het Nederlandse "Convenant Duurzame Kleding & Textiel”. Dit convenant is opgesteld door een brede coalitie van brancheorganisaties, vakbonden, kritische organisaties en de rijksoverheid. Samen willen deze partijen overkoepelende vraagstukken zoals betere arbeidsomstandigheden en milieuvraagstukken aanpakken. Door onze krachten te bundelen met brancheorganisaties en vakbonden, verbeteren we de arbeidsomstandigheden en pakken we milieuvervuiling aan.

Ontdek Garcia >

GUESS

ECO COLLECTION


Guess implementeert nieuwe materialen, technologieën en processen die de impact op het milieu verminderen en tegelijkertijd de kwaliteit behouden of zelfs verbeteren. Voor denim betekent dit dat de nieuwste technologie wordt gebruikt en dat er minimaal één eco-materiaal moet worden gebruikt. De niet-denim producten worden gemaakt van 20% tot 100% gecertificeerde duurzame materialen en kunnen ook een duurzamere productiemethode hebben.


TREEDOM


Guess is een partnerschap aangegaan met Treedom om de biodiversiteit te bevorderen en de klimaatverandering tegen te gaan. Als onderdeel van het initiatief is er de mogelijkheid om een boom weg te geven die op enige afstand zal worden geplant, waarbij men kan kiezen uit zeventien verschillende boomsoorten die zullen helpen de planeet groener te maken. Dit project is een startpunt om onze consumenten op te voeden tot steeds milieubewustere aankoopbeslissingen die gericht zijn op duurzame ontwikkeling.

Ontdek Guess >

LEVIS

WATER < LESS®


Levi’s® verwerft duurzaamheid in alles wat ze doen. Levi’s® heeft meer dan 20 verschillende productietechnieken onder de noemer Water < Less®, waarmee zij dezelfde jeans met minder waterverbruik kunnen produceren. Tot nu toe hebben ze al meer dan 3 miljard liter water bespaard én daarnaast meer dan 5 miljard liter gerecycled.


EUREKA INNOVATION LAB


Water besparen is voor Levi’s® enorm belangrijk. Daarom hebben zij andere kledingmerken uitgenodigd om deel te nemen aan hun Eureka Innovation Lab. Hier leren zij hoe ze de Water < Less® -technieken kunnen toepassen in hun eigen fabrieken.

Ontdek Levi's >

LUI JO

#bettertogether


#BetterTogether is het manifest van een bewuste evolutie en markeert een nieuwe weg op onze reis naar duurzaamheid. Het omvat projecten die zijn gebaseerd op principes die zijn geïnspireerd door milieuzorg en de verbetering van sociale omstandigheden. Lui Jo toont aan dat esthetiek en ethiek elkaar kunnen inspireren.


Ontdek Lui Jo >

MAC

EUROPESE PRODUCTIE


MAC produceert uitsluitend in Europa, met fabrikanten in Italië, Macedonië, Slovenië, Polen, en Turkije. Zoals bekend wordt er vanuit Europese regelgeving streng gecontroleerd op het feit dat dit alles op een verantwoorde wijze gebeurt. Wanproductie zal dus niet voorkomen bij de productie van MAC Jeans. Ook de korte transportroutes ontzien het milieu. Ter vergelijking: de CO2-uitstoot voor MAC-transport is tot 98% lager dan luchtvracht vanuit Azië en 15% lager dan zeevracht.


GOTS CERTIFICATION


MAC is sinds oktober 2020 GOTS (Global Organic Textile Standard) gecertificeerd. Het GOTS-label is een internationaal label voor biologisch textiel en garandeert dat de productie op een milieuvriendelijke en sociaal verantwoorde wijze gebeurt. De broeken van MAC die het GOTS-label dragen, worden dus in de beste omstandigheden tot bij de klant gebracht.

Ontdek MAC >

MANGO

COMMITED COLLECTIE


Momenteel heeft 79% van de kledingstukken van Mango al duurzame eigenschappen. In 2022 willen ze dat dit 100% is. De Committed collectie bevat kledingstukken die voor minstens 30% duurzame vezels bevatten of die geproduceerd zijn met verantwoorde processen. Duurzame vezels zijn gecertificeerd volgens internationale normen zoals GOTS (Global Organism Textile Standard), OCS (Organism Content Standard), GRS (Global Recycled Standard) en RCS (Recycled Content Standard).


DIERENWELZIJNSBELEID


In 2018 heeft Mango zich aangesloten bij het commitment van PETA (People for Ethical Treatment of Animals) om vanaf 2020 geen mohairwol meer te gebruiken. Bovendien verwerpt Mango elke praktijk die mishandeling en dierenleed inhoudt om materialen te verkrijgen. Verder verbieden ze het gebruik van konijnenbont, het gebruik van angorawol en het gebruik van bont, veren of leer van exotische dieren.

Ontdek Mango >

S.OLIVER

WE CARE


S.Oliver zet zich in voor mens en natuur en bieden verantwoord geproduceerde mode aan. Voor de productie van al hun artikelen gelden sociale en ecologische minimumnormen. Ook voeren ze strenge controles op schadelijke stoffen uit en leggen ze hun leveranciers duidelijke richtlijnen op met betrekking tot de bescherming van het dierenwelzijn. De artikelen die op een duurzame manier zijn geproduceerd, bestaan uit gecertificeerde vezels of gemaakt zijn uit gerecycleerde vezels dragen het WE CARE-label.


Ontdek S.Oliver >

TERRE BLEUE

DUROR


Terre Bleue maakt onderdeel uit van de Duror Fashion Group Duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen zit in het DNA van Duror verweven. De naam van het familiebedrijf sinds 1938, is een verwijzing naar ‘durable comme de l’or’ of ‘duurzaam als goud’. Al vier generaties lang zetten ze alles op alles om duurzame kleding te creëren. De naam Terre bleue knipoogt naar de blauwe planeet, de aarde. Blauw is symbool voor water, maar betekent nog zo veel méér.


INCOFIN EN JOIN FOR WATER


Jaarlijks schenkt de Duror Fashion Group een percentage van hun winst aan Incofin en Join For Water, twee organisaties die in ontwikkelingslanden werken aan duurzame oplossingen. De sociale investeringsmaatschappij Incofin steunt ondernemende vrouwen in ontwikkelingslanden en zorgt er zo eveneens voor dat vrouwen hun kinderen meer onderwijskansen kunnen bieden. Join For Water ondersteunt het waterbeheer in twee stroombekkens in Haïti en zorgt ervoor dat meer mensen toegang hebben tot drinkbaar water.

Ontdek Terre Bleue >

TOMMY JEANS

TOMMY HILFIGER FASHION FRONTIER CHALLENGE


Bij Tommy Hilfiger doen ze er alles aan om het modelandschap inclusiever te maken. Zo hebben de kledingstukken niet enkel een positieve impact op het milieu, maar ook op de mensen die ze dragen. Dit wereldwijd initiatief heeft als doel startende en groeiende ondernemers te steunen bij de ontwikkeling van oplossingen die een positieve verandering in de mode kunnen realiseren.


CIRCLE ROUND


Tommy Hilfiger wil beter doen en deel uitmaken van de oplossing voor verspilling in de fashion industrie. Daarom werken ze aan innovaties die inhouden dat hun materialen uit gerecyclede of regeneratieve bronnen komen. De producten zullen ontworpen worden voor circulariteit en ze zullen manieren bieden om producten die niet langer worden gebruikt, een nieuw leven te geven door de materialen hiervan te recycleren.

Ontdek Tommy Jeans >

VERO MODA

AWARE


Het doel van de AWARE-collectie van VERO MODA is het verminderen van natuurlijke hulpbronnen zoals water, energie en chemicaliën. In plaats daarvan wordt er gekozen voor duurzamere materialen in de hele supply chain. De kledij in deze collectie wordt gemaakt van gerecycleerde materialen, biologische stoffen of branded fibers zoals EcoVero.


Ontdek Vero Moda >

VILA

MORE


Om de consument een duurzame keuze te geven, lanceerde VILA de MORE-collectie. Zo kan je er niet alleen goed uitzien, maar je ook goed voelen in je kledij. Een groot deel van het creëren van een duurzamer bedrijf is voortdurend werken aan het vinden van duurzamere vezels voor al hun producten. Zo werkt VILA al met organisch katoen, gerecycleerd polyester, LENZING™ ECOVERO en Tencel.

Ontdek Vila >

TOM TAILOR

BE PART-label


Kom je in de winkel een kledingstuk van Tom Tailor met een BE PART-label tegen? Dan weet je dat dit kledingstuk duurzaam is. Er zijn vier verschillende categorieën van duurzame stijlen bij Tom Tailor: Recycled fiber, Saving Water, Sustainable Fiber en Animal Welfare.


ZERO WATER BLUE


Het blauw verven van een jeans vereist duizenden liters water. In de ZERO-WATER-BLUE verftechniek wordt 98% van het gebruikte water hergebruikt. Er loopt geen druppel in het rioolwater. Verder heeft Tom Tailor de traditionele lederen patches met het logo achteraan op de jeans vervangen door een patch van gerecycleerd papier met leer-look.

Ontdek Tom Tailor >

STATE OF ART

Loop.a life x State of Art


State of Art heeft in samenwerking met Loop.a life een circulaire collectie ontwikkeld. Slechts 1% van de wereldwijde kledingproductie wordt gemaakt van gedragen kledij, en daar hoort deze collectie bij. Het moment dat er afscheid wordt genomen van een kledingstuk, is de start van het circulaire productieproces van deze collectie. Samen met Loop.a life streeft State of Art om meer 'post consumer' textiel te gebruiken voor nieuwe collecties.


Ontdek State of art >

JACK & JONES

FASHION FWD


Bij JACK & JONES spelen ze in op de veranderende eisen van onze planeet en samenleving, om zo de overgang naar een duurzamere realiteit te versnellen. De strategie om daar te komen is Fashion FWD. Deze strategie speelt in op alle aspecten van de supply chain, om zo duurzaamheid in alles wat ze doen, door te trekken.


LOW IMPACT DENIM


Bij JACK & JONES kan je je passie voor jeans combineren met een duurzame aanpak. De low impact denim collectie bestaat uit biologisch of gerecycled katoen. Daarbovenop wordt tijdens het productieproces 55% minder water gebruikt.

Ontdek Jack & Jones >

FYNCH HATTON

Cotton made in Africa


Sinds 2019 gebruikt Fynch Hatton enkel nog maar Cotton made in Afrika gecertificeerd katoen. Dit katoen is op een duurzame manier geproduceerd door de lokale bevolking, in de beste arbeidsomstandighedenVerder staat dit certificaat ook voor de bescherming van de bodem, water, biodiversiteit, milieu en klimaat.


Welhungerhilfe


Fynch Hatton steunt Welthungerhilfe, een organisatie die de ontwikkeling en humanitaire hulp ondersteunt in Afrikaanse landen. Met 25.000 euro ondersteunde Fynch Hatton het renoveren en reactiveren van twee waterputten, zodat de bevolking terug toegang kreeg tot drinkbaar water.

Ontdek Fynch Hatton >

ONLY

ONLY LIFE


In de ONLY LIFE-collectie wordt er gebruikt gemaakt van duurzamere vezels. Deze vezels worden onderverdeeld in verschillende categorieën, elk met hun eigen voordelen. Plantaardige vezels worden geteeld zonder gebruik te maken van schadelijke chemische bestrijdingsmiddelen. Gerecyclede vezels geven afval, zoals plastic flessen, een nieuw leven en op deze manier besparen we meer energie en natuurlijke hulpbronnen. En de innovatieve vezels worden van houtpulp gemaakt, afkomstig van duurzame bosbouw.dit certificaat ook voor de bescherming van de bodem, water, biodiversiteit, milieu en klimaat.

Ontdek Only >